Portfolio: Herpositionering Bureau Kees Horden

Sinds 1983 is Bureau Kees Horden gespecialiseerd in kennisoverdracht op het gebied van financieel management. Om meer inzicht te krijgen in de doelgroep en de groeimogelijkheden is onze samenwerkingspartner Frobert. een herpositioneringstraject gestart. En wij? Wij zijn ingevlogen om de nieuwe huisstijl en diverse online en offline communicatiemiddelen te ontwikkelen.

Bij ons is elke dag anders. Soms werken we weken achter elkaar aan nieuw webtraject, de andere keer zijn we bezig met verschillende kleine klussen. Een mooi voorbeeld van een langdurig samenwerkingsproject waarbij onze verschillende disciplines bij elkaar komen, is de nieuwe communicatiestijl voor Bureau Kees Horden. En die begint bij de voornaamste identiteitsdrager: het logo.

Huisstijlontwikkeling

Het lettertype Universe vormt de basis van het logo. Dit font heeft moderne, neutrale letters die door hun eenvoud voor een krachtige en professionele uitstraling staan. Zonder poespas.

En om de gewenste, zakelijke uitstraling te creëren, maar er een modernere touch aan te geven, hebben we gekozen voor helder blauwe kleur in combinatie met zachte kleur rood. Zo ontstaat er een zakelijke, maar toch warme identiteit.

keeshorden-logo

 

keeshorden-huisstijl-thumb-2

Het nieuwe logo en de huisstijl vormen de basis voor het ontwerp van de visitekaartjes, (digitale) flyers, e-mailnieuwsbrieven, corporate brochure én natuurlijk de nieuwe website.

Website

keeshorden-website1

De website is voor Bureau Kees Horden een belangrijk kanaal om nieuwe leads en aanmeldingen voor de trainingen te genereren. Het frisse design, de persoonlijke foto’s (door Stapfoto), heldere content (door Frobert.) en de conversieverhogende elementen maken van de website een sterk communicatiemiddel.

De website kenmerkt zich onder meer door:

  • een heldere indeling van de opleidingsinformatie
  • duidelijke aanmeldknoppen (conversie!)
  • gebruiksvriendelijke inschrijfmodules
  • prominent zichtbare contactgegevens
  • een blogmodule voor het delen van inhoudelijke blogs

De website is gebouwd in het open source Content Management Systeem WordPress. Via dit CMS is het eenvoudig om snel data-, prijs- en andere wijzigingen door te voeren.

SEO en SEA

Een goede website is stap 1. Een goed vindbare website is stap 2. Tijdens dit project was Beter Gevonden verantwoordelijk voor de zoekmachine-optimalisatie (SEO) en de AdWords-campagnes (SEA). Zo is Bureau Kees Horden niet alleen zichtbaar, maar ook vindbaar voor de doelgroep.

Resultaten

In een korte tijd hebben we in samenwerking met Frobert. en Beter Gevonden een flinke verbeterslag kunnen maken. De eerste resultaten zijn:

  • een herkenbare identiteit die naadloos aansluit bij de nieuwe positionering
  • een stijging van het aantal websitebezoekers
  • al in de eerste 2 maanden een aantoonbare stijging van het aantal aanmeldingen

De eerste stappen zijn gezet. De komende periode zetten we ons in om de communicatie vanuit Bureau Kees Horden te blijven optimaliseren.