Bureau Kees Horden

Bureau Kees Horden is al sinds 1983 gespecialiseerd in trainingen in financieel management. De trainers werken in opdracht van banken, familiebedrijven en internationaal opererende organisaties.
afbeelding-cases-homepage-2

Identiteit, website en corporate
communicatiemiddelen

Door de jaren heen is Bureau Kees Horden doorgegroeid, maar dat straalde het bedrijf niet optimaal uit. Dat kon beter. In samenwerking met Frobert is een herpositionering in gang gezet. Daarin is gekozen voor een nieuwe doelgroepfocus, een aangepast trainingsaanbod én een nieuwe huisstijl.

Om de nieuwe merkidentiteit door te vertalen, hebben wij de uitstraling van Bureau Kees Horden voorzien van een facelift die de organisatie naar een hoger level tilt.

Expertises
/ Strategie
/ Concept
/ Design
/ Content

Middelen
/ Logo en huisstijl
/ Website
/ Print
/ E-mailmarketing

cases-keeshorden-huisstijl3
cases-keeshorden-huisstijl1

Logo & huisstijl

Het logo heeft een flinke moderniseringsslag ondergaan. We hebben gekozen voor eenvoud (less is more!) en een tijdloze uitstraling. Het lettertype Universe vormt de basis van het logo. Dit font heeft moderne, neutrale letters die juist door die eenvoud voor een krachtige en professionele uitstraling staan. Zonder poespas.

Ook de huisstijl is basic. De stijl is eenvoudig, fris en zonder opsmuk. Net als Bureau Kees Horden zelf. Die look & feel is doorvertaald naar alle belangrijke huisstijlmiddelen, zoals visitekaartjes, brief- en factuurpapier, enveloppen, (digitaal) opleidingsmateriaal en certificaten.

cases-keeshorden-brochure-1200x933

Communicatiemiddelen

De nieuwe huisstijl is ook doorgevoerd naar nieuwe communicatiemiddelen. Zo hebben we het lesmateriaal en de opleidingsbrochures voorzien van een nieuw jasje.

Ook ontwikkelen we in samenwerking met de trainers regelmatig nieuwe werkboeken, toegespitst op de specifieke trainingen en seminars. Het resultaat: een consistente look & feel voor alle communicatie-uitingen.

cases-keeshorden-opleidingspag

Van breed georiënteerd naar
een duidelijke focus

Waar de website voorheen vooral was ingestoken op informeren, informeren en nog eens informeren is de website van Bureau Kees Horden nu meer gericht op conversie. Het is een belangrijk verkoopkanaal geworden voor het werven van cursisten voor de trainingen. De vernieuwde website spreekt een duidelijke, afgebakende doelgroep aan: niet-financiële managers die willen doorgroeien op financieel gebied.

Het resultaat? Het aantal bezoekers, conversies en inschrijvingen is sinds de livegang flink gestegen. De nieuwe website is volledig responsive, waardoor hij in iedere browser en op ieder device optimaal werkt. Daarnaast is de website makkelijk te onderhouden in het CMS WordPress, zodat het toevoegen van nieuwe trainingsdata en het beheren van inschrijvingen enorm eenvoudig is.

cases-keeshorden-footer

Continu blijven
optimaliseren

Om beter naar voren te komen in de zoekresultaten en bezoekers te inspireren en informeren, ondersteunen we de organisatie in contentmarketing. We schrijven maandelijks nieuwe blogs en verspreiden deze op de juiste momenten. En met e-mailmarketing houden we klanten en prospects op de hoogte van het actuele aanbod.

In samenwerking met Beter Gevonden optimaliseren we de posities in zoekmachines, zoals Google. Met SEO-copywriting maken we de website continu beter vindbaar.

Ook zijn we actief met externe opleidingsplatformen. Stuk voor stuk activiteiten die bijdragen aan een groei van het aantal klanten.

Bekijk de volgende case