Wijnkoperij Henri Bloem

Met zo’n 25 franchise-ondernemingen in het land biedt wijnspeciaalzaak Henri Bloem een compleet assortiment topwijnen. De wijnkoperij in Zwolle is inmiddels al 40 jaar een succes. Tijd voor een feestje!
case-wijnkoperij-henri-bloem-beeldmerk

40 jaar Henri Bloem
in Zwolle

Alweer 40 jaar is Wijnkoperij Henri Bloem een begripin Zwolle. Een zaak waar ze alles, maar dan ook echt alles, weten over wijn. Meerdere malen per jaar bezoeken de eigenaren de wijnboeren in Frankrijk om te proeven en in te kopen. Dat is nou echte liefde voor het vak, en daar houden wij van.

Om het 40-jarig jubileum te vieren, vroeg Henri Bloem Zwolle ons een concept te ontwikkelen om het jubileum bij klanten én potentiële klanten te promoten. Een mooi bedrijf waar wij met liefde een crossmediale campagne voor hebben ontwikkeld.

Expertises
/ Strategie
/ Concept
/ Design

Middelen
/ Logo
/ Print
/ Signing
/ Social media advertising

case-henribloem-posterfold

Terug naar de basis,
het kloppende hart

Samen met alle Bloemers zijn we gaan brainstormen over het succes van de zaak. Want hoe houd je het 40 jaar vol? We kwamen er al snel achter: het kloppende hart voor wijn. Geen werk, maar passie. Een ware passie. En die verdwijnt nooit.

We ontwikkelden het concept ‘Al 40 jaar passie voor wijn. Dat proef je’. Vanuit die gedachte hebben we verschillende communicatiemiddelen ontworpen en ingezet om het jubileum kenbaar te maken bij het grote publiek. Van jubileumlogo tot wijnstickers, van advertenties tot signing.

wijnkoperij-henri-bloem-zwolle-gevelreclame

Lokale en regionale
campagnes

Om vooral bij de lokale doelgroepen onder de aandacht te komen, zijn de jubileumadvertenties geplaatst in verschillende huis-aan-huisbladen. Ook zijn de persberichten opgepikt door verschillende lokale en regionale media.

Het hele jaar door zijn bovendien verschillende evenementen georganiseerd om het jubileum te vieren. Wijnproeverijen, wijn- en spijsroutes door de stad en mooie aanbiedingen. Want: wie jarig is, trakteert.

cases-henribloem-facebook

Social advertising

Om het moment aan te grijpen om ook nieuwe klanten aan Henri Bloem te binden, hebben we het hele jaar door verschillende social media-campagnes gelanceerd. Het ontwikkelde concept was hiervoor bij uitstek geschikt.

Want die passie voor wijn, dát is waar wijnliefhebbers naar op zoek zijn. Met slimme targeting zijn de juiste doelgroepen benaderd via de social media-kanalen van Henri Bloem Zwolle.

Bekijk de volgende case