JP van den Bent stichting

Met ruim 2600 medewerkers ondersteunt JP van den Bent stichting 3700 mensen bij hun leven. Want wat voor de één heel gewoon is, is dat voor de ander niet. Op de nieuwe website laat JP zien wat er voor haar toe doet: de mens.
jp-casefoto

Communicatie vanuit
idealen en waarden

JP biedt mensen de ondersteuning die nodig is om hun leven zo zelfstandig mogelijk te kunnen leven. Het is een organisatie met idealen en een duidelijke visie over hoe zorg georganiseerd moet zijn. En wat is het dan een kadootje om daarvoor te mogen werken.

Met een team van specialisten hebben we het verhaal van JP tot leven gebracht in webdesign, interactie, film, tekst en fotografie. Een mooie co-creatie met Redkiwi, Human Safari, Medea Huisman en The Media Brothers.

Expertises
/ Strategie
/ Tone of voice
/ Copywriting
/ Content

Middelen
/ Website
/ Print

Iedereen heeft zijn
eigen verhaal

Op de website staan de verhalen van mensen centraal. Cliënten, verwanten, verwijzers en medewerkers vertellen wat er voor hen toe doet. Iedereen mag er zijn. Dus geen wervende teksten, maar echte verhalen van echte mensen.

We gingen met 19 mensen in gesprek om te achterhalen wat er voor hen toe doet. In hun verhalen komen emoties naar voren als bezorgdheid, trots en verwondering. Soms is er vreugde. Soms verdriet. Het mag er allemaal zijn.

jp-ondersteuning

Vragen, antwoorden
en locaties

Ook in de informatie over ondersteuning staan de behoeften van mensen centraal. Het concept: helder antwoord geven op vragen die spelen tijdens de zoektocht naar ondersteuning. De informatie is daarom niet opgedeeld in de bekende ‘hokjes’ als wonen, werken, vrije tijd, maar in vragen en antwoorden per doelgroep. Vanuit de tone of voice die we hebben ontwikkeld, laten we in die antwoorden kernwaarden als ‘mensgericht’, ‘betrokken’, ‘helder’ en ‘inspirerend’ doorklinken. Dit leidt op iedere pagina tot een helder en bondig verhaal, begrijpelijk voor iedereen.

Ook de ruim 170 locaties van JP van den Bent stichting hebben een eigen pagina op de website gekregen. Zo weten bezoekers welke ondersteuning op een locatie wordt gegeven.

Per locatie wordt duidelijk uitgelegd wat de belangrijkste kenmerken zijn. En wie vragen heeft of op zoek is naar de juiste contactpersoon, kan deze informatie op een overzichtelijke wijze vinden.

Livegang delen met
medewerkers

Om alle medewerkers op de hoogte te stellen van de livegang van de nieuwe website, hebben we een postkaart ontworpen. Het concept van de website is hierin doorvertaald: de gezichten van de mensen achter de verhalen vormen samen jpvandenbent.nl.

Het idee achter de website wordt op een informele wijze uitgelegd. Zo is iedere medewerker van JP van den Bent stichting op de hoogte gebracht van het feit dat de nieuwe website live is.

Cases-JPvandenBentstichting

‘Ze verstaan hun vak en
spreken dezelfde taal’

quote-de-communicatiemakers

Wij hadden ons als JP de uitdaging gesteld in een half jaar tijd een nieuwe website te creëren. Aangezien wij geen afdeling communicatie hebben, is het belangrijk om partijen te vinden die hun vak verstaan, dezelfde taal spreken en goed kunnen samenwerken. Wij kwamen met De Communicatiemakers in contact en daarna ging het snel.

Het is gelukt om in een paar maanden een nieuwe website te maken. De Communicatiemakers hebben laten zien dat zij veel werk in korte tijd kunnen verzetten, dat ze flexibel zijn en graag meedenken. En zeker niet onbelangrijk, het zijn leuke mensen om mee samen te werken.’

Marion Geurtzen / Coördinator secretariaat JP van den Bent stichting

Bekijk de volgende case