Van snoepvierdaagse naar Gezonde Avondvierdaagse

Alleen maar snoepen tijdens de Avondvierdaagse? Echt niet. Voor Jongeren Op Gezond Gewicht (JOGG) ontwikkelden we een ludieke campagne om schoolkinderen te stimuleren gezonde tussendoortjes mee te nemen in plaats van de bekende Extran-flesjes en Mentos-rollen. En die campagne kwam binnen!

Vorige week vond de Avondvierdaagse plaats. JOGG Hattem vroeg ons een campagne te ontwikkelen en dit evenement aan te grijpen om het belang van een gezond leefpatroon onder de aandacht te brengen. Een boodschap waar wij heel enthousiast van worden.

Op basis van de doelstellingen hebben wij het campagneconcept ‘Ik loop gezond, jij ook?’ ontwikkeld. Met deze campagne wilden we de deelnemende kinderen en hun ouders aansporen om gezonde snacks en traktaties mee te nemen en geven. Een campagne die voor, tijdens en na de Avondvierdaagse speelde.

Gezond startpakket voor de kids

Om de campagne kenbaar te maken bij de scholen, kinderen en ouders hebben alle kinderen in de week voor de Avondvierdaagse een gezond startpakket gekregen. Dit startpakket bestond uit een rugzakje met het campagnelogo met daarin een:

  • flesje water
  • folder met informatie, leuke spelletjes en een winactie
  • poster als interactief lesmateriaal
  • brief voor ouders

En dat werd gewaardeerd. Heel veel kids liepen met de blauwe rugtasjes!

Winactie

Om kinderen en ouders te stimuleren, hebben we een winactie gelanceerd. De klas die de leukste selfie van hun Gezonde Avondvierdaagse via Facebook instuurde, won een klassenuitje bij Vadesto Outdoor Adventures. Dat was een groot succes, want veel klassen hebben hun foto’s ingestuurd!

Van concept tot uitvoering

We hebben de campagne van concept tot en met de uitvoering verzorgd. Zo hebben we het campagneconcept bedacht en alle bijbehorende communicatiemiddelen, zoals het campagnelogo, tasjes, folders, brieven en social media-afbeeldingen ontworpen en gerealiseerd. Een leuke klus met een mooi resultaat!

Foto’s: JOGG Hattem